گیاه سانسوریا از خانواده ساکولنت هاست و یکی از آسان ترین گیاهان آپارتمانی محسوب و برای تازه کارها پیشنهاد می شود که به آبیاری زیادی نیاز ندارد به خاطر همین اگر اهل سفر رفتن هستید میتوانید به راحتی از آن نگهداری کنید. بینهایت ساختار زیبایی دارد ، رنگ آن بسیار زیباست و انواع مختلفی دارد . در این مطلب میخواهیم نکات کلی برای افرادی که تازه کار هستند را در زمینه نگهداری از این گیاه آموزش دهیم .

خاک
به عقیده من خاک یکی از مهمترین عناصری هست که تاثیر  زیادی در رشد گیاه دارد . برای مثال اگر خاک خیلی سنگین  یا خیلی خیلی سبک باشد میتواند تاثیر منفی در رشد و سلامت گیاه داشته باشد. در رابطه با سنسوریا مانند تمامی ساکولنت ها این گیاه به یک خاک با زهکشی زیاد احتیاج دارد به صورتی که وقتی شما آبیاری را انجام دادید ، ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد حتماً خاک خشک شده باشد به همین خاطر توصیه می‌کنم از پرلایت و سنگریزه داخل خاک استفاده کنید .همچنین استفاده از کود حیوانی و همینطور کمپوست ورمی هم بسیار عالیست .
ترکیبی را که برای خاک سانسوریا پیشنهاد می‌کنم :۴۰ درصد پر لایت یا سنگریزه- ۲۰ درصد خاک باغچه- ۲۰ درصد کود حیوانی یا کمپوست ورمی و ۱۰ درصد هم پیت ماس یا کوکوپیت می باشد . 

آبیاری
جهت آبیاری سناسوریا مانند تمامی گیاهان آپارتمانی باید قاعده کلی را مد نظر داشته باشیدکه تمامی گیاهیانی  را که داخل فضای خانه نگهداری می کنید به میزان  کمتری نسبت به گیاهان خارج از فضای خانه آبیاری کنید . در رابطه با سانسوریا از آنجایی که از خانواده ساکولنت ها هست از تکنیک خشک و خیس استفاده کنید . به این صورت که اجازه دهید خاک گیاه کاملا خشک شود بعد از اینکه مطمئن شدیم کامل خشک شده گیاه رو به صورت کامل آبیاری می کنیم و مطمئن می شویم که تمامی قسمت ها خاک خیس شده  است . بعد از آن  تا زمانی که خاک گیاه کاملاً خشک نشد آبیاری نمیکنیم حتی گاهی اوقات می توانیم این گیاه را چند روز بیشتر به حال خودش به صورت خشک رها کنیم و سپس اقدام به  آبیاری کنیم  . اگر به هر دلیلی چند روز نتوانستید آبیاری کنید هیچ نیازی نیست نگران باشید فقط یادتان باشد که در  زمستان حداکثر یک ماهی یک بار این گیاه را آبیاری کنید .

نور
در رابطه با نوری که گیاه احتیاج دارد این گیاه تمامی رنج های نوری را میتواند تحمل کند. از نور خیلی کم. تا نور خیلی زیاد اما این به این معنی نیست که توی نور کم رشد میکند  و حتی اگر هم رشد کند رشد با کیفیت نیست و ساقه ها نرم ، شکننده و ضعیف می شود . بهترین نوری که برای این گیاه توصیه میشود  نور فیلتر شده  یا نور زیاد غیر مستقیم میباشد . این گیاه می‌تواند نور مستقیم شدید را هم تحمل کند اما در این موقعیت  به گیاه استرس وارد می شود  .
دما
در رابطه با دمای مورد نیاز گیاه هم دمای اتاق  دمای خوبی می باشد  فقط در  زمستان مراقب باشید دما به  هیچ وجه به زیر 8 درجه سانتی گراد نرسد .
امیدوارم نکات مفیدی یاد گرفته باشین

یک دیدگاه برای “اصول اساسی نگهداری از گیاه سانسوریا برای تازه کارها”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه